הרכבות והעברת תנועה

הרכבות רבות כוללות חלקים "נעים" שמעבירים תנועה: כמו בוכנה. אנו רוצים להראות את התנועה של כל המכלול בדף השרטוט או בהרכבה הראשית. בדוגמא הבאה יש מספר בוכנות. אותו קובץ של בוכנה "הוכנס" שלוש פעמים.
המטרה היא לראות איך משפיע מהלך הבוכנה על שאר החלקים. מכיוון שמהלך הבוכנה מוגדר בקובץ תת-ההרכבה הנקרא CYLINDER (ולא בהרכבה הראשית הנקרא ARM SYSTEM) לא נוכל להזיז את זרוע הרובוט בסביבת ההרכבה הראשית.
ישנן שלוש אפשרויות כדי לאפשר תנועה של חלק כלשהו בקובץ ההרכבה הראשי:
- ADAPTIVE
- FLEXIBLE
- POSTION
אפשרות ADAPTIVE:
הפעלת הפקודה ע"י לחיצה על אחד מקבצי תת הרכבה ב BROWSER לחצן ימני בעכבר --> ADAPTIV, יתאפשר רק אם יש דרגת חופש (הבוכנה יכולה לנוע בחופשיות בסביבת תת-ההרכבה).
כאשר נסובב את הזרוע הימנית של הרובוט נגרום לתנועת כל הבוכנות בהרכבה:
כאשר נשנה מהלך בבוכנה אחת, מהלך זה יהיה זהה בכל שלושת הבוכנות ורק בוכנה אחת יכולה להיות ADAPTIVE (גם אם נכניס קובץ זה להרכבה אחרת לא נוכל לשנות אותו ל ADAPTIVE).
אפשרות FLEXIBLE:
בחירת קבצי תת הרכבה ב BROWSER עם לחצן ימני בעכבר --> FLEXIBLE
ונוכל לסובב כל חלק בהרכבה.
היתרון של אפשרות זו הוא שניתן לבחור את כל שלושת הבוכנות למצב FLEXIBLE ושלכל אחד יהיה אורך מהלך שונה.
אפשרות POSTION: בתיקיית REPRESANTIONS שבתוך ה BROWSER. יצירת POSTION חדש נעשית על ידי לחצן ימני על POSITION --> NEW:
פקדה זו מאפשרת לנו לשמור עוד אפשרויות של CONSTRAIN מבלי לדרוס את המקורי.
ניצור שתי אפשרויות ,אחת בוכנה במצב דחוס (מהלך של 0 מ"מ) ושנייה במצב פתוח (מהלך של 150 מ"מ)
כאשר ה POSTION המתאים פעיל (אקטיבי) נמצא את ה CONSTRAIN המגדיר את התנועה לחצן ימני --> OVERRIDE
יפתח חלון בו נגדיר את המרחק של מהלך הבוכנה:
אותו דבר גם לאפשרות הראשונה ב POSTION:
נחזור להרכבה הראשית וניצור למשל שלוש אפשריות של POSTION, בכ"א נשנה את ה -POSTION בתת ההרכבה של הבוכנה
בדף השרטוט פקודת OVERLAY מאפשרת לראות ב VIEW אחד מספר POSTION. המבט המקורי יהיה בקווים מלאים וכל POSITION שנוסיף יהיה עם קווים מקווקוים.
לצפייה בסרטון הדגמה
בהצלחה,
אלעד.