Skip to main

חמי מילר | CTO, Professional Services Manager and BIM Advisor


מאז השקת פלטפורמת המוצרים לניהול התכנון והביצוע Autodesk Construction cloud אני נשאל על ההבדל בין מוצרים מבוססי רישוי של BIM 360 Docs למוצרים מבוססי רישוי של Autodesk Docs. מצאתי לנכון להרחיב ולהסביר את ההבדלים ולשם כך אשתמש בדוגמה הבאה:

נניח שאני בעל האתר (נקרא לו MyProjects) ושיש בו אוסף של פרויקטים “פרויקט א”, “פרויקט ב”, “פרויקט ג”.

לאתר כולו יש 100 משתמשים ייחודיים רשומים שהוגדרו ע”י מנהלי האתר (יש לנו 4 כאלה בחברת MyProjects)  וכל משתמש צריך רישיון  שימוש.

להלן החלוקה של כמות המשתמשים והגדרתם בפרויקטים השונים.

  מוסיף הערות \ מפקח \ מנהל פרויקט מתכנן \ מנהל מודל מתאם מערכות סה”כ משתמשים ייחודיים
פרויקט א 30 20 1 51
פרוייקט ב 65 30 1 96
פרוייקט ג 45 10   55

נשים לב כי סה”כ בכל הפרויקטים מוגדרים לנו 202 משתמשים ועוד 4 מנהלי אתר סה”כ 206 משתמשים, אך בפועל לא עברנו את 100 המשתמשים הייחודיים, (משתמש ייחודי מוגדר עפ”י כתובת המייל שלו).

כך שמשתמש ייחודי יכול להיות שותף בכמה פרויקטים אך הוא נספר רק פעם אחת, לכן מה שחשוב זה כמות המשתמשים הייחודיים שמוגדרים במערכת לפי כתובת המייל האישית שלהם. השאלה שנישאל כבעלי האתר היא “כמה ואלו רישיונות אני צריך כדי להתאימם לצורכי הפרויקטים  השונים?” (בהתאם לחוקי הרישום של AutoDesk).

 

תרחיש 1 –   קו המוצרים על פי  BIM 360 DOCS  

לפי שלושת הפרויקטים והצרכים השונים אני צריך לרכוש לפחות 100 רישיונות של הבסיס  BIM 360 Docs  (נכון 98 גם יספיקו אך המחיר הוא אותו מחיר, הרישוי נמכר  בחבילות של 1, 10, 25, 100) רישיון אחד של BIM 360 Design  (כיום Autodesk Collaborate Pro) ועוד אחד של BIM 360 Collaborate סה”כ רישיונות כבעל האתר אני צריך 102 רישיונות .

כל מתכנן / מנהל פרויקט / מתאם מערכות / מנהל מודל וכו’ יקבל את היכולות לבצע את הפעולות הנדרשות בעזרת המוצר שלו אך לפי הרישוי של אוטודסק אני צריך לספק את רישיון הבסיס שהוא BIM 360 DOCS לכלל המשתמשים הרשומים אצלי באתר.

 כדי לדעת אם יש לי (כבעל האתר) את כמות הרישיונות הנדרשים עלי להיכנס לאתר שלי.

לאחר הכנסת שם משתמש וסיסמה עלי לבחור מהתפריט את האופציה של Account Admin

מהאופציות שמתקבלות אבחר ב-Analytic ואסתכל בטבלה של מספר המשתמשים (נמצאת בצד שמאל של המסך)

הירוק מסמן שיש לי את מספר הרישיונות המתאימים והאדום מסמן שאני עובר את מספר הרישיונות המותרים לשימוש באתר שלי. בדוגמה שלפנינו ניתן לראות שיש חריגה, סה”כ רשומים 55 משתמשים באתר כאשר רישוי מתאים יש רק ל-11 משתמשים, כל שאר המוצרים מתאימים לרישוי שיש לי.

 

תרחיש 2 –  קו המוצרים של Autodesk construction Cloud (ACC)  

ראשית חשוב לדעת שרישוי ה ACC הינו רישוי המוגדר כ- Bring Your Own Subscription (BYOS), רישוי זה מנוהל כמו כל מוצר אחר של חברת Autodesk דרך ה-Autodesk Account שלנו. לכן בתרחיש שלפנינו בו יש לי ארבעה מנהלי אתר, מינימום רישיונות שאני צריך זה ארבעה רישיונות.

שלושה של Autodesk Docs (מגיע עם כל חבילת מוצרי ה-Collection וניתן לרכישה בנפרד) ועוד עמדה אחת לפחות של Autodesk Collaboration Pro (מאפשרת את עבודת הצוות בתכנון וגם את יכולות תאום מערכות) כל שאר המצטרפים לפרויקטים שלי יכולים לבוא עם הרישוי שלהם.

כמובן שאני יכול לרכוש עמדות נוספות של Autodesk Doc ולהקצות אותם למשתמשים כראות עיני אך עלי לדעת כי הם יוכלו לעשות שימוש ברישיון בפרויקטים אחרים. 

איך אוכל לדעת איזה רישוי  מהמוצרים השונים אני צריך?

שם המוצר למי מתאים
Autodesk Docs
  • כל מי שצריך גישה לקבציי הפרויקט (מכל פלטפורמה)
  • לעלות ולהוריד קבצים
  • להוסיף הערות על גבי השרטוט
  • להיות שותף לסבב אישורים וחתימות
  •  פתיחה והשתתפות ב Issues
  • להפיק ד”וחות
  • להכין ולשלוח Transmittals
  • להיות מנהל פרויקט
  • להיות מנהל האתר (פורטל)
Autodesk BIM Collaboration
  • כולל את תכולת Autodesk DOCS
  • כל מי שצריך תאום מערכות אוטומטי
  • כל מי שצריך לקחת חלק בפגישות עבודה
Autodesk BIM  Collaboration Pro
  • כולל את תכולת Autodesk DOCS
  • כל אחד שעובד עם תוכנת תכנון וצריך להשתתף בעבודת הצוות. תוכנות לדוגמה בתכנון הן: Revit AutoCAD, Civil 3D וכו’
  • כל מי שצריך לעקוב אחרי שינוי המודל לפי לו”ז
  • כל מי שצריך תאום מערכות אוטומטי
  • כל מי שצריך לקחת חלק בפגישות עבודה
Autodesk Build
  • כולל את תכולת Autodesk BIM DOCS
  • כל מי שצריך להיות שותף / לראות תהליכים כגוןRFI  Submittal  
  • כל מי שצריך להשתתף בפגישות צוות
  • כל מי שמהשטח שצריך גישה לגיליונות (Sheets)  
  • כל מי  שצריך להיות שותף להכנסת מידע לטפסים (בטיחות, איכות, וכו’)
  • כל מי שצריך לעלות תמונות מהשטח כולל יכולת הוספת הערות על גבי התמונה וצירוף מסמכים או ציוד
  • כל מי שצריך גישה לניהול או תהליכי הרכבה של ציוד
  • כל מי שרוצה לנהל את לוחות הזמנים של הפרויקט במקום מרכזי אחד הכולל אפשרות הצמדת קבצים רלוונטיים
  • כל מי שצריך לנהל את התקדמות הביצוע (Beta)

אוקי אז מה עושים אם כל הפרויקטים שלי נמצאים ב BIM 360 Docs?

לגבי פרויקטים חדשים המלצתי הינה להתחיל פרויקט חדש מבוסס על Autodesk Docs.

יש לזכור ולקחת בחשבון שאין לי מגבלה על כמות הפרויקטים וכל אחד שאזמין יכול להביא את הרישיון שלו (BYOS) בהתאם לצורך.

לגבי פרויקטים קיימים הנמצאים באתר שלי שנמצא ב BIM 360 Docs, במידה ואני חורג בכמות המשתמשים (כפי שראינו בדוגמה) יש להתאים את כמות הרישוי לכמות המשתמשים באתר שלי. (אכן כבעל האתר ההחלטה היא שלי אם “לעבור באדום” ולהיות חשוף או “לעבור בירוק” בבטחה)

האם אפשר להעביר את האתר שלי המבוסס על BIM 360 Docs  לאתר המבוסס Autodesk Docs?

האפשרות קיימת וכרוכה במספר שלבים.

מעוניינים לדעת עוד, צרו עמי קשר ואשמח להרחיב.

[email protected] או בטלפון: 050-5495005

בברכה,

חמי מילר
מנהל טכנולוגיות שירותי מומחה ויועץ BIM

דילוג לתוכן