Skip to main

הבהרות והמלצות בנוגע לפעילות Autodesk בישראל

חמי מילר | CTO, Professional Services Manager and BIM Advisor


לאחרונה, בעקבות פעילות חברת אוטודסק בארץ (Autodesk Software License Review – כחלק מפעילות בכל העולם), פונים אלי לקבלת הבהרות והמלצות מה לעשות. מצאתי לנכון לשתף בדרכי פעולה אפשריים.

ראשית חשוב להסביר כי פעילות זו נעשית ישירות על ידי חברת אוטודסק העולמית (המחלקה המשפטית) ולנו בחטיבת תים קאד מחברת תים תוכנה אין צד בנושא.

אישית אני לגמרי מבין את החשש של הלקוחות והמשתמשים שפתאום ביום בהיר מקבלים מייל מיצרן התוכנה בנושא הרישוי שברשותו. אז במה מדובר ועל מה כל המהומה?

בעצם אוטודסק (בהתאם להסכם השימוש בתוכנה) מבררת מול לקוחותיה שלא נעשה שימוש לרעה ברישיון התוכנה שאינו תואם את תנאי הרישוי, באנגלית נהוג לומר”license abuse”  .

בהסכם תנאי השימוש Terms of Use יש שתי פסקאות חשובות שאנו צריכים לשים לב אליהן:

  1. משתמש “שמי” (Named User Offering Type)
  2. שימוש במקביל בתוכנות (Single – User Subscription )

הסבר:

תנאי רישוי אוטודסק דורשים שלכל משתמש שיפעיל את התוכנה יהיה מזהה ייחודי עבורו (Autodesk Id) . את שם הזהות של המשתמש ניתן להגדיר ע”י כתובת מייל, לכן מבחינת אוטודסק שם גנרי כמו [email protected] הינו סוג של “abuse” ולא לפי הגדרה שנמצאת בסעיף “Named User offering Type”. חשוב לדעת שמבחינת תנאי הרישוי שם משתמש זה הינו עבור משתמש אחד (אדם אחד) ולא ניתן להעברה. את משתמשי התוכנה אנו נקים בחשבון אוטודסק שלנו Autodesk Account  (הסבר בנושא בסוף הכתבה).

בחשבון אוטודסק שלנו הגדרנו משתמש ייחודי לדוגמה [email protected]  ושייכנו אליו תוכנה.

את התוכנה ניתן להתקין בעזרת שם המשתמש הייחודי בעד שלושה מחשבים (לדוגמה: משרד, בית ומחשב נייד) אך מותר להפעיל רק אחד מהם בו זמנית ולאף אחד אחר אסור להשתמש בתוכנה עם אותו שם משתמש. דוגמה למצב שאינו תקין: נניח שאנחנו נמצאים במשרדינו וברשותנו מחשב  נייד ונייח עליהם מותקנת תוכנת Revit . במידה ופתחתי את תוכנת ה-Revit במקביל בשניהם זה כאילו הפעלתי את התוכנה פעמיים במקביל.

כמו כן במידה ויש לנו חבילת תוכנה (AEC Collection) על אותו מחשב אוכל להפעיל את ה-AutoCAD וגם את Revit וגם את Navisworks וכו’ בו זמנית, אך הפעלה במקביל במחשב אחד (משרד) AutoCAD , ובמחשב השני (נייד) Revit, תגרום לכך שאנו נפר את תנאי הרישוי.

Autodesk Account

מנהל חשבון אוטודסק הוא הגורם בארגון שיכול להזמין משתמשים ולשייך אליהם תוכנה בהתאם לרכישות הארגון. כל מוצר אותו אנו רוכשים מתווסף אל החשבון כך שמנהל החשבון צריך להקצות את התוכנה למשתמש. חשוב לדעת שכאשר נכנסים לחשבון שלנו אנו נמצאים בסביבת פרופיל המשתמש, וכדי לעבור לסביבת התוכנות יש ללחוץ על העיגול הנמצא בפינה הימנית ולבחור Products and Services

מנהלי חשבון המעוניינים ללמוד איך להוסיף משתמש, לארגן קבוצות ולהקצות תוכנה למשתמש, מומלץ להקדיש 5 דקות לסרטון:

 

לסיכום, אם קיבלתם פניה מחברת אוטודסק בנושא הרישוי, המלצתי הינה לשתף פעולה בנושא. אישית, למרות שאיננו צד בעניין, אשמח לתת מידע ולספק נתונים על המצב הקיים.

מעוניינים לדעת עוד בנושא הרישוי?

צרו עמי קשר ואשמח להרחיב.

במייל [email protected], בטלפון: 050-5495005

בברכה,

חמי מילר
מנהל טכנולוגיות שירותי מומחה ויועץ BIM & PLM   

דילוג לתוכן