Skip to main

מי שנאחז בדרכי עבודה ישנות כנראה יישאר מאחור

חמי מילר | CTO, Professional Services Manager and BIM Advisor


לפני מטוסים, מעבר ממדינה אחת לשנייה היה כמעט בלתי אפשרי וארך חודשים ואפילו שנים. לפני מכונות כביסה, היינו זקוקים ליום שלם של “פעילות גופנית” לטיפול בכביסה של משפחה. 
לפני מנופים, היינו זקוקים לעשרות שנים לבניית מבנים גדולים כגון בתי כנסת, טירות וקתדרלות.
הנקודה היא, שלא משנה מה אנו עושים, נראה שהטכנולוגיה תיתן לנו דרך טובה יותר לעשות זאת. אגב זוהי הדעה הרווחת כמעט אצל כל החברות שמאמצות את מתודולוגיית ה BIM וכל מי שנאחז בדרכי עבודה ישנות כנראה יישאר מאחור ומי שמאמץ טכנולוגיות חדשות ימשיך “לכרות” את יתרונותיה ויהפוך את עבודתו לקלה יותר, מהירה יותר ויעילה יותר. 

השאלה שנשאלת האם נאמץ טכנולוגיות עתידיות כגון Connected BIM ומציאות מדומה?

Connected BIM – מערכת מקשרת בין כל הגורמים 
כמעט כל חברה מנהלת מספר פרויקטים בו זמנית והצורך להיות מעודכן בזמן אמת בכל אחד מהצוותים (יועצים) השונים הינה מטלה לא פשוטה. כאשר משתמשים בדרך הקונבנציונלית כגון: מיילים ומערכות “שמחזיקות” את המידע והגישה אליו נעשית ע”י העלאה והורדה דרך האינטרנט  ולא משתמשים בטכנולוגיה המאפשרת לחלץ את המידע על הפרויקט בזמן אמת – בכל רגע ומכל מקום -אנו מאבדים זמן יקר בין שינוי אחד למשנהו. פתרונות כמו Collaboration for Revit יחד עם BIM 360 Team מאפשרים למשתמשי Revit להיות מחוברים גם בצוותי העבודה וגם בצרכני המידע כגון לקוחות יזמים קבלנים ועוד.
 

 

 

Revit – “דלת הכניסה” לעולם ה- BIM 
תוכנת Revit מאפשרת פתרון תכנוני מרכזי לכלל הדיסציפלינות: אדריכלות, קונסטרוקציה וכל המערכות כגון: חשמל, מיזוג אויר וצנרת מבנית וכוללת: תיעוד, כתבי כמויות, פרטים, חזיתות וחתכים וכל זאת תוך אפשרות עבודה משותפת לכולם בתוכנה אחת.

 

 

 

Autodesk Live עם מציאות מדומה
כיום אנו רואים שלוש מגמות מעניינות בעולם הבניה שמשפיעות על ההדמיה החזותית במתודולוגית ה BIM. היכולות של BIM לשתף יותר את התכנון מאפשרות לצוותים המפוזרים מבחינה גיאוגרפית לעבוד בצורה חלקה יותר.
ה”ענן” משמש יותר ויותר לעיבוד, ניתוח ולספק נתוני BIM מה שהופך אותו לזמין לכל אחד, בכל מקום ובכל עת. טכנולוגיה, כמו מציאות וירטואלית ומנועי משחקים, שפעם היה קשה ללמוד ולהשתמש בהם נגישים היום כמעט לכולם. מגמות אלו מביאות עימן הזדמנות מצוינת לקחת את סקירת התכנון לרמה הבאה. מה אם נוכל ללכוד את ההיבטים הטובים ביותר של מגמות אלו, לשפר את איכות העבודה שלנו, להרחיב את השירותים שלנו כדי לזכות בפרויקטים נוספים וכמובן לתקשר בצורה יעילה יותר ובכן, כל זה אפשרי כבר עכשיו בעזרת Autodesk Live ומציאות מדומה.

 


 

Realty Capturing – להפוך את המציאות למידע תלת ממדי.
“לתפוס” את המציאות בעזרת סריקה תלת ממדית או אוסף של תמונות ולהפוך את המידע למודל תלת ממדי שממנו ניתן לבצע חקירה, תכנון ושיפור המודל. זוהי הדרך המדויקת ביותר ללכוד תנאים קיימים כבסיס לתכנון מחודש ומפחית באופן דרסטי את סף הכניסה למתודולוגית ה BIM במעבר מדו ממד לתלת ממד .כמו כן  טכנולוגיה זו יכולה להתאים לחידוש עירוני ובחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה (תמ”א 38).
 

מה הצעד הבא? פשוט צרו עמנו קשר והמומחים שלנו ישמחו לעמוד לרשותכם בהסבר מפורט על התהליך המתאים כדי להשאר בחזית במייל: [email protected]

בכבוד רב,
חמי מילר 
מנהל טכנולוגיות ושרותי מומחה

דילוג לתוכן