A+ 100%A-

מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהסגירה
הירשמו לדיוור הטיפים החודשי
ותיהנו ממידע ראשון על תוספות ושיפורים, המומחים של תים קאד - הנציגה הרשמית של Autodesk ישראל

פקודת FILLET בסביבת PART

ראשון, 24 דצמבר 2017
42

הכירו את היכולות הנהדרות בפקודת FILLET בסביבת PART.

הפקודה טומנת בחובה הרבה הפתעות: 
שינוי סוג הבחירה : לרוב אנו בוחרים EDGE ונותנים ערך להעגלת הפינה . כדי להקטין את כמות הבחירה שלנו ל- EDGES ניתן לשנות את סוג הבחירה. בחלון הפקודה מצד ימין, בחלק העליון, ניתן לשנות את סוג בחירת האובייקט ל- LOOP או את כל ה- FEATURE שנוצר. בחלק התחתון של החלון ניתן לבחור את כל ה- FILLETS וה- ROUNDS  בבת אחת כך שכל ה- EDGES שבחלק יהיו קצוות קעורים או קמורים בהתאמה כתוצאה מכך. 
 

שיטת חישוב הרדיוס: בבחירת EDGE יש שתי אפשרויות חישוב הקשת: TANGENT או SMOOTH. האופציה האחרונה לא רלוונטי לחלק ממתכת, אלא פלסטיק. האופציה הזו רלוונטית יותר למעצבי מוצר.  

 

TANGENT - תיווצר קשת "מושלמת", בדיוק רבע מעגלSMOOTH - אורך הקשת קטנה יותר

Variable Fillet: רדיוס שונה לאורך ה- EDGE. בוחרים את ה- EDGE ומוסיפים עליו נקודת לאורך. לכל נקודה ניתן לתת רדיוס שונה. מיקום נקודה היא לפי המיקום היחסי שלה בקו (לא מרחק במ"מ אלא בחלק יחסי מההתחלה - באחוזים).

SETBACK: כאשר יש מפגש של יותר משני קצוות ניתן לשלוט על הרדיוס של כ"א מאזורי המפגש. בוחרים את נקודת המפגש וניתן לשנות לכל EDGE את הרדיוס. 

FULL ROUND FILLET: מעגלת את המשטח לרדיוס מלא בין שני משטים.

נבחר שלושה משטחים, האמצעי יעוגל לפי המרחק בין שני המשטחים האחרים

הפקודה תמנע מאתנו לחשב מרחק בין ה EDGE ולתת לכ"א FILLET בערך ממחצית המרחק.
FILLET SUCSSES: מגרסה 2014, אם אחד ה- EDGE "נכשל" בהגדרת ה- FILLET כל הפקודה הייתה נכשלת. מגרסה זו הפקודה תסתיים בהצלחה ונקבל רק הודעה שעל חלק מה- EDGE לא בוצעה הפקודה. הקצוות ה"בעייתיים" יצבעו בצבע סגול.


 

בהצלחה,

אלעד. 

 

המאמר עזר לך?
100%
סימנו שמהמאמר עזר להם