פקודת FILLET בסביבת PART

הכירו את היכולות הנהדרות בפקודת FILLET בסביבת PART.
הפקודה טומנת בחובה הרבה הפתעות:
שינוי סוג הבחירה : לרוב אנו בוחרים EDGE ונותנים ערך להעגלת הפינה . כדי להקטין את כמות הבחירה שלנו ל- EDGES ניתן לשנות את סוג הבחירה. בחלון הפקודה מצד ימין, בחלק העליון, ניתן לשנות את סוג בחירת האובייקט ל- LOOP או את כל ה- FEATURE שנוצר. בחלק התחתון של החלון ניתן לבחור את כל ה- FILLETS וה- ROUNDS בבת אחת כך שכל ה- EDGES שבחלק יהיו קצוות קעורים או קמורים בהתאמה כתוצאה מכך.
שיטת חישוב הרדיוס: בבחירת EDGE יש שתי אפשרויות חישוב הקשת: TANGENT או SMOOTH. האופציה האחרונה לא רלוונטי לחלק ממתכת, אלא פלסטיק. האופציה הזו רלוונטית יותר למעצבי מוצר.
TANGENT - תיווצר קשת "מושלמת", בדיוק רבע מעגל | SMOOTH - אורך הקשת קטנה יותר |
![]() | ![]() |
Variable Fillet: רדיוס שונה לאורך ה- EDGE. בוחרים את ה- EDGE ומוסיפים עליו נקודת לאורך. לכל נקודה ניתן לתת רדיוס שונה. מיקום נקודה היא לפי המיקום היחסי שלה בקו (לא מרחק במ"מ אלא בחלק יחסי מההתחלה - באחוזים).
SETBACK: כאשר יש מפגש של יותר משני קצוות ניתן לשלוט על הרדיוס של כ"א מאזורי המפגש. בוחרים את נקודת המפגש וניתן לשנות לכל EDGE את הרדיוס.
FULL ROUND FILLET: מעגלת את המשטח לרדיוס מלא בין שני משטים.
נבחר שלושה משטחים, האמצעי יעוגל לפי המרחק בין שני המשטחים האחרים
הפקודה תמנע מאתנו לחשב מרחק בין ה EDGE ולתת לכ"א FILLET בערך ממחצית המרחק.
FILLET SUCSSES: מגרסה 2014, אם אחד ה- EDGE "נכשל" בהגדרת ה- FILLET כל הפקודה הייתה נכשלת. מגרסה זו הפקודה תסתיים בהצלחה ונקבל רק הודעה שעל חלק מה- EDGE לא בוצעה הפקודה. הקצוות ה"בעייתיים" יצבעו בצבע סגול.
בהצלחה,
אלעד.