A+ 100%A-

מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהסגירה
הירשמו לדיוור הטיפים החודשי
ותיהנו ממידע ראשון על תוספות ושיפורים, המומחים של תים קאד - הנציגה הרשמית של Autodesk ישראל

הכנסת קירות אנכיים למשטח

ראשון, 29 מאי 2016
34

לפעמים יש צורך להציג קירות אנכיים כחלק של המשטח (קירות, מעבירי מים, אבני שפה). 
חשוב לזכור: במשטח TIN (סוג משטח שאנו בונים בד"כ ב- Civil 3D) לשתי נקודות לא יכולות להיות אותו זוג קואורדינטות X ו-Y. לכן, לא ניתן לבנות Vertical faces - פני שטח אנכיים במשטח. לקירות אנכיים חייב להיות offset של לפחות 0.0001 מ', כלומר, קירות נכניס לתוך המשטח בצורה של מדרונות תלולים מאוד.

נתון: משטח שעשוי מקווי גובה (Contours)
דרוש: להכניס לתוך המשטח קיר בגובה ידוע (כרגע מיוצג ע"י polyline בגובה 0)

 

 

שלב 1: יצירת קו תחתית במרחק של לפחות 0.1 מ"מ מראש קיר. נעשה עם Offset. כיון: החוצה (קו בצבע אדום).

 

שלב 2: המרת polylines ל-feature lines והגדרת גבהים (assigning elevations). 
(לא חייבים להמיר ראש קיר ל- feature line. אבל במקרה של גובה משתנה (למשל, במקרה של מעביר מים או אבן שפה ארוך) יהיה הרבה יותר נוח לעבוד עם כלים מצוינים של עריכת גובה שיש ל- feature lines). עבור קו של ראש הקיר נגדיר אותו גובה קבוע שידוע לנו:

 

   />

 

 

עבור קו תחתית ניקח גבהים ישירות מהמשטח הקיים:

 

שלב 3: הוספת feature lines שיצרנו למשטח בתור Breaklines. נוסיף את שני הקווים בשני שלבים נפרדים, כי בעצם זה שתי פעולות שונות. הוספת קו תחתון לא משנה גבהים של המשטח הקיים אלא יוצרת בו קו שבירה, תחום שממנו ניתן להתחיל עליה למדרון. הוספת קו עליון משנה גבהים של המשטח, השינוי מתחיל מהתחום שיצרנו לפני כן.
לכן סדר של ההוספה חשוב מאוד. קודם קו תחתון:

 

ורק אחרי זה קו עליון 

 

שלב 4: סיום. זהו, הקיר בפנים. 

 

 

לפעמים הצורה שלו לא לגמרי תקינה. זה בגלל שמידע שונה (מקווי הגובה ומקווי האי-רציפות) שהכנסנו ל-Definition של המשטח מתנגד זה לזה. ניתן לפתור את הבעיה ע"י סידור מחדש של הפעולות ב- Definition של המשטח. נקדם את פעולת הכנסת Breakline של גובה הקיר לראש הרשימה, לפני הוספת קווי גובה. ע"י כך ננקה את אזור פנימי של ראש הקיר מהנקודות האקראיות שעלולות להיווצר ע"י הכנסת קווי גובה. לפעמים יהיה גם צורך למחוק ידנית את הנקודות האלו 

(edit surface ⇒delete point)

לפני:

 

אחרי: 

 

התוצאה הסופית: 

 

בתלת מימד:

 

דוגמא של מעביר מים שהוגדר באותה הדרך: 

  

 

חדש: 

  • גרסה חדשה של אפליקציה Civil Il Tools 2016.
  • טמפלייט חדש ומשופר משמעותית של  _IL 2016. השיפורים העיקריים: הגדרת שכבות של האובייקטים לפי Cad Standard של נתיבי ישראל, הוספת סגנונות חדשים, טבלאות חדשות לחתכים לרוחב, וכו'
  • קטלוג צינורות ושוחות חדש עם מידות חדשות. שימו לב להוספת משפחה של קולטנים ל-Drainage Part List. שימו לב שאין יותר משפחה נפרדת של שוחות של וולפמן, יש להשתמש במשפחה של שוחות מרובעות סטנדרטיות של Autodesk.
  • הודעה חשובה!!!! בגרסת Civil 3D 2017 עודכן פורמט של אובייקטים. זאת אומרת, אין שמירה לאחור לגרסאות קודמות. פורמט של dwg נשאר אותו הדבר (2013), ניתן לפתוח קובץ שנשמר ב-2017 בגרסאות קודמות, אבל כל האובייקטים תלת ממדיים (משטחים, צירים וכו') לא יהיו נגישים. לחצו כאן לקריאת על שינויי פורמט וחידושים נוספים
  • קורס חדש של מבוא ל- Civil 3D 2017 להרשמה ופרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם דבי משיח debbym@omnitech.co.il

 

המאמר עזר לך?
100%
סימנו שמהמאמר עזר להם