A+ 100%A-

מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהסגירה
הירשמו לדיוור הטיפים החודשי
ותיהנו ממידע ראשון על תוספות ושיפורים, המומחים של תים קאד - הנציגה הרשמית של Autodesk ישראל

אילוץ גלגל ומסילה-בעזרת פקודת Joint Origin

שלישי, 25 דצמבר 2018
37

שלום,

ב- Fusion 360 אנו משתמשים בפקודת Joint על מנת להגדיר קשר של מיקום ותנועה בין החלקים השונים,

פקודת Joint נגזרת מהגיאומטריה של החלק ומאפשרת לנו לתפוס נקודות מסוימות (grips בצורת מטבעות (coins)( (פינות, מרכזי קדחים וכו') בחלקים השונים:

היום נראה כיצד ניתן להגדיר Joint Origin במיקום רצוי ולאחר מכן ליצור Joint בין שני חלקים שונים.

לצורך ההדגמה ניקח מודל של גלגל ומסילה ונראה איך אנחנו מבצעים ביניהם Joint

בעזרת הגדרת Joint origin :

על מנת לעשות זאת נצטרך לבצע בניית עזר של Joint Origin:

את הבניה נרצה למקם בצילינדר המרכזי בגובה של הרדיוס של הצילינדרים הצדדיים של הגלגל היושבים על המסילה (ה"כתפיים של הגלגל"), על מנת לדעת את הרדיוס של הצילינדר הצדדי (ה"כתף") ניתן להקליק עליו ולראות את הרדיוס בצד ימין למטה מעל ה Timeline (ראו תמונה):

לאחר שנבחר את המרכז של הגלגל נסמן בוי את הריבוע של ה reoriented

ונבחר את כיוון הcoin  לפי ציר ה- Z ע"י בחירת משטח (ראה תמונה) ולאחר מכן נגדיר הזזה בכיוון ציר y  השלילי בגובה הרדיוס של הצילינד הצדדי (ה"כתף") שהוא 21.5 כפי שראינו בתמונה הקודמת:

עכשיו כל שנותר לבנות Origin Joint  נוסף במרכז המסילה, לצורך כך נעזר בפקודת Measure ונמדוד את המרחק בין קצוות המסילה על מנת לדעת היכן המרכז צריך להיות ממוקם ביחס לקצה (המידה חלקי 2) (כאשר עומדים על המידה ניתן ללחוץ עליה ואז היא מועתקת (לא צריך לזכור) ולהדביק אותה בפעולה הבאה):

לאחר מכן נשתמש שוב בפקודת Joint Origin נבחר את אחת הנקודות מהן ביצענו את המדידה ונבצע ההזה בציר ה x של המידה חלקי 2 (ראה צילום מסך):

כעת כל שנותר הוא בעזרת פקודת הJoint  לחבר בין שתי ה Joints Origin שיצרנו:

וזאת התוצאה שתתקבל:

עשייה מהנה,

בברכה,

ליאב

 

המאמר עזר לך?
nan%
סימנו שמהמאמר עזר להם