Skip to main

מיכאל סירוטה מהנדס בכיר בחברת תאת טכנולוגיות מספר מדוע נבחר דווקא פתרון הייצור Inventor מבית Autodesk לצורך פיתוח, תכנון, ניהול ושיתוף שרטוטים מורכבים ואילוסטראציות 3D של רכיבים קריטיים במטוסים.


בן לביא

תעשיית הייצור הפועלת סביב תחום התעופה נמנית על התעשיות בהן כשלים בתוצר הן בגדר אסון. מכיוון שכך, דואגות החברות הפועלות בתחום לעבוד עם כלי המחשוב המתקדמים ביותר המאפשרים לבצע תכנון הדוק ומקיף של הרכיבים השונים, העתידים לפעול בתנאים קשים במיוחד. חישבו למשל על רכיב אלקטרוני כלשהו הממוקם בתוך מנוע סילון של מטוס קרב – כיצד ניתן להגן עליו באופן מלא, ללא כל נקודת כשל, מפני הטמפרטורה הקיצונית והעומס העצום הפועל עליו. הסוד, כך מגלה מיכאל סירוטה, מהנדס בכיר, אחראי תיב”ם ואחראי מערכות ניהול מידע הנדסי בחברת תאת – טמון בתכנון היסודי וההדוק של מערכת ההגנה, המתאפשר הודות ל-Autodesk Inventor .

תאת תעשיות מתמחה בעיצוב, פיתוח וייצור של מערכות מטוסים מתקדמות, כגון: מערכות כוח חלופי, מנגנוני תדלוק ודלק, מכשור והרכבה אלקטרונית. כמו גם, מחקר, פיתוח וייצור של מערכות בקרה סביבתית, ציוד קירור, מערכות לקירור שמן וציוד המרת חום. החברה אף מעצבת ומפתחת מערכות מיזוג אוויר ומערכות NBC עבור רכבים משוריינים ומקלטים צבאיים ואזרחיים. תאת, אשר הוקמה לפני כ-30 שנה, במסגרת פרויקט מטוס הלביא עבורו נדרש פיתוח וייצור של אביזרי דלק, משאבות, שסתומים וממירים אלקטרוניים שונים, מפעילה כיום מתקן פיתוח ויצור ראשי בגדרה, שעומד בפני הרחבה משמעותית של פעילותו, ועוד 2 מפעלים בארה”ב. סך הכל מעסיקה תאת 170 עובדים, כאשר 20 מתוכם הם מהנדסים האמונים על הפיתוח ותכנון המוצרים. בין הלקוחות של תאת נמנות החברות המובילות בעולם בתעשיית התעופה: Lockheed Martin, Boeing, Cessna,Liebherr Aerospace, Thales, Hispano-Suiza , חיל האוויר האמריקני, חיל האוויר הישראלי, אלתא, רפאל, אלביט ואלאופ.

סטנדרטים גבוהים

מיכאל סירוטה מספר כי תאת היא אחת החברות הבודדות בעולם שברשותה הידע והיכולות לייצור מערכות ורכיבים באמצעות הלחמה של מתכות כמו אלומיניום ופלב”ם. בטכנולוגיית ההלחמה הייחודית של תאת המתכות מחוממות לטמפרטורה של מעל ל-600 מעלות, אז מוצמדות יחד ליצירת גוף אחד לאחר תהליך של קירור הדרגתי. “המוצרים שתאת מייצרת חייבים להיות באיכות הגבוהה ביותר, מפאת הקריטיות שבפעולתם וההשלכות של פגמים ונזילות על מערכות אחרות במטוסים ומתקנים צבאיים. התכנון ובקרת הייצור מחייבים דיוק של עשיריות המקרונים. מכאן גם נובע שהכלים הממוחשבים בהם אנו עושים שימוש לצורך תכנון המוצרים ועבור בקרת תהליך הייצור חייבים לעמוד בסטנדרטים גבוהים, תוך מתן מענה לצרכים המיוחדים שלנו, ואת כל אלו מספק עבורנו בהצלחה רבה Autodesk Inventor”, אומר סירוטה.

תאת עובדת עם כלי התוכנה של Autodesk מעל ל-10 שנים. זה החל עם Autocad12 ועם Mechanical Desktop שהתבססו במהירות ככלים המרכזיים לתכנון, עבר ל-Autodesk Inventor כאשר לפני חודשיים הטמיעה החברה את Autodesk Inventor Professional, בסיוע צוות אנשי חברת אומניטק, הנציגה היחידה לכל מוצרי Autodesk בישראל. לדברי סירוטה, הגרסה האחרונה של Inventor בשילוב מספר כלים חדשים מבית Autodesk הביאו לשיפור ניכר בתהליך התכנון, תוך מתן מענה על סוגיות תכנון, בקרה וניהול מידע שעד כה לא זכו למענה הולם.

מענה מלא לצרכים ייחודיים

הטמעתו של Autodesk Inventor לא היתה מובנת מאליה. מיכאל: “תאת שואפת תמיד להשיג את הכלים הטובים ביותר שישרתו את מערך התכנון והביקורת שלה. Autodesk Inventor סיפק לנו מענה על 80 אחוז מהצרכים שלנו, אבל אנחנו רצינו יותר. לפני מספר חודשים התחלנו לחפש פתרונות נוספים בשוק ובתהליך ארוך ויסודי בדקנו תוכנות אחרות בעולם ה-CAD, כמו: סוליד וורקס, סוליד אג’ ופרו-אינג’ינר, אף אחת מאלה לא סיפקה את מלוא הפונקציונאליות שחיפשנו. היחידה שספקה מענה מלא והתאימה לצרכי התכנון הייחודיים שלנו כמו גם לסטנדרטים הגבוהים בהם אנו נדרשים לעמוד, היתה Autodesk Inventor. הגרסה החדשה נמצאה כמאפשרת תכנון מהיר בעשרות אחוזים לעומת הגרסה הקודמת, ללא שדרוגי חומרה”.

דילוג לתוכן