Skip to main

ברלב - ינון הנדסה אזרחית הפלטפורמה שמובילה את תחום ההנדסה האזרחית

חברת ההנדסה האזרחית, ברלבינון בחרה בפלטפורמת התכנון של Autodesk בזכות הטכנולוגיה המתקדמת, החיסכון בזמן ובעלויות, ייעול התהליכים, שיפור האיכות והשגת יתרון תחרותי


חברת ברלבינון, עוסקת בתחום ההנדסה האזרחית ומתמחה בייעוץ ותכנון פרויקטי פיתוח, סלילת נתיבי תחבורה, דרכי גישה וניקוז. החברה הוקמה לפני שלוש וחצי שנים בעיר חיפה על ידי מנכל החברה, יואל ינון, וכיום מועסקים בה 5 מהנדסים. בין הפרויקטים המרכזיים בהם היתה מעורבת ברלבינון: תחנת הרכבת בנתיבות, רחוב שלמה המלך בחיפה, תחנת הרכבת חדרה ורחוב אלמוקפע בחיפה.

הדרישות שעוררו את הצורך

בחברת ברלבינון, המספקת שירותי יעוץ ותכנון להקמת צירי תנועה, כבישים, דרכי גישה וניקוז, חיפשו פתרון שיאפשר סנכרון מקוון בין השרטוט לתכנון, כך שכל שינוי המבוצע בחלק מסוים מעדכן את המודל באופן אוטומטי. החיפוש של יואל ינון, מנכל חברת ברלבינון אחר פלטפורמה מתאימה לתכנון נתיבי תנועה וניקוז מתחיל לפני יותר מעשור, אז עבד כשכיר בחברת הנדסה אזרחית שבקשה להטמיע פתרון המותאם לצרכיה. “מנכל החברה ואני לא חסכנו מאמצים וטסנו למספר מקומות בעולם, כמו ארהב וצרפת, כדי לבחון מוצרים מתאימים לתכנון. תרנו אחר פלטפורמה תכנונית שתאפשר, בין היתר, הצגה של חתך אורך ורוחב בו זמנית, תכונה חדשנית באותם ימים. בנוסף, רצינו באינטגרציה מעבר לחתכים ובין שלבי התכנון השונים. לבסוף מצאנו והטמענו את הפלטפורמה של MicroStation, שנתנה מענה חלקי לצרכים שלנו“.
בשנת 2005 כשהקים יואל ינון את חברת ברלב ינון המשיך לתכנן, מכוחו של הרגל, כדבריו, את הפרויקטים שקיבל לביצוע באמצעות תוכנת CIVILCAD . “בסך הכל העבודה התבצעה, אך יחד עם זאת, היה ברור לכולנו בחברה שאפשר ליעל את העבודה באופן משמעותי ולצמצם שגיאות וטעויות רבות, דבר שלא התאפשר עם הפלטפורמה הנוכחית“. הצרכים המרכזיים אליהם מתייחס ינון בדבריו קשורים לחיפוש אחר מודל הנדסי דינאמי שיאפשר קישור בין שרטוטי התכנון לשרטוטי הייצור, כאשר ביצוע שינוי כלשהו בחלק אחד של הפרויקט מביא לעדכון כל החלקים האחרים בפרויקט. עוד נדרש פתרון שיאפשר הערכה של חלופות תכנוניות באופן מהיר ופלטפורמה שתאפשר קישור חי בין מרכיבי השרטוט למודל ההנדסי במטרה לצמצם למינימום את הצורך בעריכה ידנית של מרכיבי השרטוט ולהבטיח רמת דיוק גבוהה של תיעוד המודל הסופי. ; לבסוף, סומן בברלבינון הצורך בניהול מעקב עדכון וצפייה במספר גרסאות של השרטוט לכל אורכו של תהליך העבודה, תוך שמירה על הקשרים שבין גרסאות השרטוטים.

הפתרון

הצורך שהתעורר בברלב- ינון לפלטפורמת תכנון ושרטוט שתייעל תהליכי העבודה ותאפשרחסכון בזמן ועלויות, גמישות וצמצום סיכונים הובילה את יואל ינון לבחון את פלטפורמת AutoCAD Civil 3D של Autodesk.
“לא הייתי צריך לצאת למסע חיפושים ארוך אחר הפלטפורמה המתאימה, כיוון ש-AutoCAD Civil 3D מהווה סטנדרט בתחום ההנדסה האזרחית ונחשפתי אליה בעבר. בירורים שערכתי עם עמיתי לתחום העלו ששביעות הרצון מהפלטפורמה גבוהה ביותר. עם זאת, טרם הרכישה, החלטתי לבחון אותה בעצמי. ככל שהעמקתי בבחינת הפלטפורמה, נוכחתי שחברת Autodesk שילבה בפתרון, באופן יסודי, מגוון יכולות שנותנות מענה חכם למכלול הצרכים בתחום ההנדסה האזרחית. כיוון שבמהלך שנותיי כמהנדס בתחום התנסיתי בעבודה עם פלטפורמות שונות, נראה היה לי ש-Autodeskחקרה את הנקודות החלשות הקיימות בפלטפורמות המתחרות ונתנה עבורם מענה מרשים ב-AutoCAD Civil 3D. מאז ומתמיד החזקתי בעמדה שמהנדס אינו מתכנת או מקצוען טכנולוגי. אלו שעוסקים בפיתוחים וטכנולוגיה נדרשים לפתח עבורנו המתכננים כלי שמתווה עבורנו את העבודה באמצעות תהליך תכנון מסודר ותומך בנו בנקודות תורפה אנושיות- Autodesk עשתה בדיוק את זה כשפיתחה את AutoCAD Civil 3D ובעיני, זהו הישג שראוי להערכה.”

התוצאות

שנה וחצי חלפו מאז ש-AutoCAD Civil 3D הוטמעה בברלב-ינון, ולפי יואל ינון הפלטפורמה הובילה לשינוי משמעותי ביותר במלאכת התכנון. לדבריו, כל הצרכים שסומנו בטרם ההטמעה זכו למענה מלא. “עוצמתו של הכלי בולטת במיוחד בשני היבטים מרכזיים: בראש ובראשונה הכלי מסייע ותומך במתכנן צעד צעד. הוא בונה ומארגן את שלבי הפרויקט ומאפשר הגעה לתוצאה איכותית בזמן קצר יותר. שנית, האינטגרציה הפנימית בפלטפורמה עשתה עבורנו את החיים קלים יותר. הפלטפורמה בנויה כך שכל חלקי התכנון קשורים זה בזה. החל בבסיס התכנון ועד לשלבים המתקדמים בתהליך. היכולת לשנות פרמטר מסוים בידיעה שהתכנון כולו, הטבלאות וכל אלמנט אחר הקשור בו ישתנו בהתאמה באופן אוטומטי, חתמה סופית את עידן העבודה הסזיפית, מרובת התקלות.”
המודל הדינאמי של הפלטפורמה מקצר משמעותית את הזמן הנדרש ליישום שינויים תכנוניים, כך שניתן לבצע הערכה מעמיקה של החלופות התכנוניות במהירות ולהציג אותן בפני הלקוח תוך זמן קצר. “לדוגמא”, מוסיף ינון “בשני הפרויקטים האחרונים שביצענו – תכנון ציר התנועה ברחובאלמוקפע בחיפה וכביש הגישה לתחנת הרכבת בחדרה – ייצרנו ביעילות ובמהירות חלופות פריסת תרחישי תוואי שונים לגבי הפרויקט”. לדבריו, התוואים עודכנו ושופרו עד אשר התקבלה ההצעה התכנונית האופטימאלית עבור הלקוח.

הטמעת AutoCAD Civil 3D הובילה את משרד ההנדסה האזרחית ברלבינון לעידן חדש. הפלטפורמה אפשרה לנו לממש מודל הנדסי דינאמי, שמקל אל חיי המתכננים ומביא לקיצור משמעותי בזמן הנדרש לתכנון, לעדכון ותיאום הגורמים השונים המעורבים בפרויקט, צמצום השגיאות והסיכונים ושיפור איכות העבודה. כמובן שייעול העבודה, הדיוק שלה וצמצום שעות האדם המושקעות בפרויקט הובילו גם לחסכון כספי ניכר, השגת יתרון תחרותי ועמידה ביעדים העסקיים.” חותם יואל ינון.

דילוג לתוכן